NAUČNICI TVRDE: Imamo vanzemaljce u moru! - Volim Podgoricu

NAUČNICI TVRDE: Imamo vanzemaljce u moru!

Da se majka priroda osjećala posebno avangardno kada je “zakuvala” hobotnicu, smatraju mnogi naučnici, ali je isto tako prema stručnjacima jedno od najinteligentnijih životinja na zemlji.

Sa velikim brojem “ruku” kojima se može odbraniti, njena mogućnost kamufliranja i kapljice “mastila” koje joj omogućavaju da skrene pažnju predatorima, ovo morsko stvorenje čini nevjerovatno inteligentnim – toliko da kada je zatočeno, ono pronađe način da pobjegne.

Britanski zoolog Martin Vels smatra da su geni hobotnica toliko čudni da jednostavno mora da potiču sa druge planete.

Naučnici sa jednog Univerziteta u Čikagu su otkrili da 2,7 biliona “slova” genetskog koda ima ovo morsko stvorenje i da je njena inteligencija evoluirala mnogo prije drugih životinja – oko 230 miliona godina prije sisara.

“One su bile prva intelektualna bića na planeti”, rekao je dr Sidnej Brener sa Okinava Instituta za nauku i tehnologiju.

Studija je otkrila da hobotnica ima dosta manje gena nego što imaju ljudi, ali da ima 10 puta više posebnih gena, koje im omogućuju jedinstvene karakteristike i sposobnosti.

“To je nevjerovatano stvorenje koje otvara mnoga pitanja koja nisu mogla da se postave prije. Pronašli smo na stotine novih i čudnih gena koje druge životinje nemaju… U tom smislu, naša studija dokazuje da njen prvi sekvencni gen potiče od vanzemaljaca”, rekao je dr Klifon Ragsdale sa Univerziteta u Čikagu.

(24sata)