KA ZEMLJI VEČERAS JURI ASTEROID: Da li će nas udariti? - Volim Podgoricu

KA ZEMLJI VEČERAS JURI ASTEROID: Da li će nas udariti?

Veliki asteroid iz svemira će doći veoma blizu Zemlje večeras.

Na sreću, neće udariti u nas, u vezi sa čim su astronomi potpuno sigurni, zahvaljujući novoj alatki NASA-e, koja otkriva potencijalno opasne asteroide.

Alatka je kompjuterski program “Skaut”, a testirala ga je NASA-ina laboratorija u Pasadeni u Kaliforniji.
“Skaut” konstantno skenira podatke sa teleskopa kako bi otkrio da li se u blizini naše planete nalaze neki objekti iz svemira. Ukoliko ih skenira, “Skaut” odmah izračunava da li je Zemlja u opasnosti i da li postoji stvaran rizik.

NASA plaća nekoliko teleskopa oko Zemlje koji skeniraju nebo tražeći objekte. Trik je otkriti koji od skeniranih objekata može da bude opasnost po našu planetu.

Kada teleskop “ugleda” objekat, sve što znamo je da je to samo tačka koja se kreće na nebu, nemamo infomacije o tome koliko je daleko od nas.

Asteroid koja će večeras da projuri pored Zemlje je otkrivena u noći 25. oktobra zahvaljujući NASA-inom teleskopu. Za samo nekoliko sati, “Skaut” je analizirao objekat i predvideo njegovo dalje kretanje.

Astronomi su uspjeli da otkriju da asterodi, koji će proći pored nas, ima od 5 do 25 metara u prečniku i da će proleteti na bezopasnoj udaljenosti.

“Skaut” je i dalje u fazi testiranja, a krajem godine će da postane potpuno operativan. Drugi operativni sistem koji igra u istom timu sa “Sakutom” je “Sentri”. On identifikuje velike objekte koji mogu da zbrišu i čitave gradove, dok se “Skaut” još uvek bazira na manjim.

Šta kad se otkrije da stijena ide ka nama?

Astronom Ed Lu kaže da morate da znate čak 10-20 godina pre samog udara, kako bi bili u mogućnosti da nešto uradimo.

“Samo ako saznamo decenijama unaprijed možemo da skrenemo opasni asteroid sa puta kako ne bi udario u Zemlju”, kaže Lu.

NASA i Evropska svemirska agencija upravo rade na tome i vježbaju takve misije spasavanja.

Foto Profimedia