Home / NOVOSTI / Društvo / Javni servis sakrio stav Stejt departmenta da DPS kontroliše RTCG 

Javni servis sakrio stav Stejt departmenta da DPS kontroliše RTCG 

Media centar dostavio je danas prigovor Savjetu Radio-televizije Crne Gore povodom kršenja profesionalnih principa i standarda RTCG koji se odnosi na kredibilitet, saopštili su Dragoljub Duško Vuković, predsjednik Skupštine Media centra i Goran Đurović, izvršni direktor Media centra.

Kako su kazali, Dnevniku 2 emitovanom 14. marta došlo je do kršenja profesionlanih pincipa i standarda RTCG neobjavljivanjem informacije iz Izvještaja o ljudskim pravima kojeg je objavio Stejt department.

“U prilogu emitovanom u Dnevniku 2 prenijeti su detalji iz pomenutog izvještaja, ali nije prenijet dio iz Izvještaja koji se odnosi na zvaničan stav Stejt departmenta u odnosu na RTCG a koji glasi: “7 juna, upravljački Savjet javnog emitera Radio i Televizija Crne Gore (RTCG) razriješio je generalnog direktora RTCG Andrijanu Kadiju. Šest od devet članova Savjeta glasalo je za smjenu Kadije. Svih šest su bili bliski vladajućoj Demokratskoj partiji socijalista (DPS). U svojoj odluci Savjet je ukazao da je RTCG nepravilno ustupio uređivačku kontrolu NVO u projektu koji finansira EU. Kadija je negirala da je EU projekat ugrozio uređivačku nezavisnost RTCG i tvrdila je da je njena jedina krivica bila apolitičan stav i posvećenost da se zaštiti RTCG od političke kontrole.” Takođe, u spornom prilogu nije prenijet ni dio Izvještaja koji glasi“30 novembra, upravljačko tijelo Savjet RTCG izabrao je za novog generalnog direktora Božidara Šundića, koji takođe ima snažne veze sa DPS-om”. U ovom prilogu prekršen je profesionalni standard koji se odnosi na kredibilitet: “Informativni programi moraju tačno da prenose događaje, podatke i izjave omogućavajući gledaocima i slušaocima da sami formiraju stavove. Novinari i urednici su odgovrni ne samo za ono što objave već i za ono što prešute a od interesa je za javnost.” Neobjavljivanjem ovog dijela informacije sakriven je od javnosti zvaničan stav Stejt departmenta u odnosu na dešavanja i funkcionisanje RTCG pod partijskom kontrolom. Postala je praksa uredničkog tima da sve neprijatme ocjene o radu RTCG sakriva od javnosti”, stoji u saopštenju Media centra.

Ovaj, kako navode, “nedvosmislen stav Stejt departmenta o kontroli RTCG od strane DPS-a” identičan je stavovima NVO i građana.

“Zato je potpuno opravdan zahtjev građana i NVO da Savjet RTCG i generalni direktor podnesu ostavke. Ukoliko i ova opomena Stejt departmenta ostane bez adekvatnog odgovora vlasti i ne bude povod za momentalnu promjene odnosa prema zarobljenoj RTCG, biće ovo i konačan pokazatelj da vlast u Crnoj Gori ne uvažava stavove ključnih međunarodnih partnera od kojih godinama unazad dobija značajna sredstva upravo za izgradnju samostalnih i profesionalnih institucija”,zaključuje se u saopštenju.

loading...

One comment

  1. EU odobrila sredstva za poboljšanje uslova za gajenje stoke!?Da nije žalosno bilo bi smijesno!Beskucnici,stari bez sredstava za život,nezbrinuti invalidi …EU brine stoka ,pederi ,ptice…Licemjerni fasisti koji su sa Amerikom pobili stotine miliona (vise nego Hitler).

Odgovori na Vasilije Poništi odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *