NAUČNICI ŠOKIRANI: U Sibiru pronađen “pas” star 18.000 godina - Volim Podgoricu

NAUČNICI ŠOKIRANI: U Sibiru pronađen “pas” star 18.000 godina

Istraživači su u Sibiru pronašli štene staro 18.000 godina, ali ne mogu da utvrde da li je to pas ili vuk.

Kuca – koja je imala dva meseca kada je uginula – izvanredno je očuvana u ovom ruskom večito zaleđenom regionu.

Krzno, nos i zubi su ostali netaknuti.

Ipak, na osnovu DNK analize nije bilo moguće utvrditi kojoj vrsti pripada.

Naučnici kažu da to znači da je ovaj primerak verovatno veza između vukova i modernih pasa – neki prelazni oblik u evoluciji.

Ispitivanjem starosti ugljenika utvrđeno je koliko je staro kuče i koliko je imalo dana kad je umrlo.

Na osnovu genoma utvrđeno je da je muškog pola.

Istraživač Dejv Stenton u Centru za paleontologiju iz Švedske rekao je za Si-En-En da delovi DNK pokazuju da bi ova životinja mogla da da bude predak i pasa i vukova.

„Imamo već puno podataka od njega i trebalo bi da možemo da kažemo da li je jedno ili drugo”, izjavio je on.

Drugi istraživač ovog centra Lav Dejlen na Tviteru je postavio pitanje da li je ovo mladunče vuka ili „najstariji pas ikada pronađen”.

Naučnici će nastaviti da ispituju njegov DNK i očekuju da će odatle saznati više o evoluciji pasa.

Štene je nazvao Dogor što znači prijatelj na jakutskom jeziku, a ujedno je i početak pitanja na engleskom „pas ili” (Dog or?).

Veruje se da su kučići naslednici vukova, ali postoji debata u naučnim krugovima kada su psi pripitomljeni.

Studija objavljena 2017. navodi da je to moglo da se desi u periodu od pre 20.000 do 40.000 godina.

Kuca je pronađena u blizini Jakutska

Love Dalen

Kuca je pronađena u blizini Jakutska

BBC

4 komentara

1. Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just extremely wonderful. I actually like what you have acquired here, really like what you’re saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I can not wait to read far more from you. This is really a terrific web site.