DRAMATIČAN BIJEG IZ ITALIJE DVIJE CRNOGORSKE UČENICE: Vratili ih sa aerodroma, pa uhvatile poslednji brod za Hrvatsku! - Volim Podgoricu

Dvije učenice iz Crne Gore, jedna iz Podgorice, druga iz Herceg Novog, u utorak i srijedu su, i bukvalno, živjele svoj akcioni film!

One su, nakon što je italijanska vlada uveče objavila da od utorka ujutro stupaju na snagu najrigoroznije mjere zabrane kretanja i putovanja zbog korona virusa, uspjele da pobjegnu poslednjim feribotom koji je iz Ankone isplovio za Split u utorak uveče!

Osamnaestogodišnje djevojke su bile na srednjoškolskoj razmjeni u dva grada na sjeveru Italije, a sve do dramtične objave o vanrednom stanju u Italiji i potpunoj zabrani kretanja, nisu bile svjesne obiljnosti situacije.

Kako su ispričale za Portal Volim Podgoricu, u mjestima gdje su one boravile i išle u školu, ništa nije ukazivalo da će se to dogoditi.

“Roditelji su mi rekli da se vratim čim je objavljeno da se škole zatvaraju do 15. marta. Međutim, u gradiću Trento, gdje sam ja bila, sve je bilo normalno. Ljudi su se normalno kretali i niko nije nosio maske. Išla sam u školu i na treninge. Rekla sam im da paniče bez razloga i da nema potrebe da idem iz Italije,” priča jedna od dvije djevojke koje su molile da im se ne objavljuju imena.

Večeri kada je ozvaničena odluka italijanske Vlade da od ujutro stupaju na snagu rigorozne mjere, dvije djevojke su, u dogovoru sa roditeljima, kupile avionske karte za let od Verone do Podgorice, preko Londona, imajući, kako navode, informciju da im neće trebati tranzitna viza za Britaniju.

“Spakovale smo tek nešto stvari na brzinu i ujutro u 6 krenule vozom za Veronu, pa na aerodrom. Uzalud smo tamo objašnjavali da za crnogorske grđane nije potrebna tranzitna viza za Britaniju, i da to lijepo piše i na sajtu britanske Vlade. Nisu nas pustili u avion. Sada je već u Italiji bilo panike, ljudi na aerodromu su bili užurbani i nervozni, a nama je preostalo da se vratimo kućama, u host porodice ili da pokušamo da ugrabimo trajekt koji je te večeri kretao za Split iz Ankone”, prepričava naša sagovornica u telfonskom razgovoru jer se trenutno nalazi u kućnom karantinu.

Foto privatna arhiva

U Veroni su uhvatile poslednji voz za Ankonu i uspjele da se ukracaju na Trajekt Marko Polo. Voz je, kažu, bio gotovo prazan.

Uplovljavanje u Split sledećeg jutra je diglo Hrvatsku na noge.

U splitskoj luci je bilo vanredno stanje zbog dolaska broda iz Italije sa ukupno 93 putnika. djevojke kažu da su hrvatski državljani imali drugačiji tretman od stranaca, među kojima su bile i one, i nisu znale da li će ih Hrvati uopšte pustiti da odu za Crnu Goru ili će ih zadržati u karantinu.

“A karantin u Splitu je dio jednog hotela. Stranci su mogli da biraju – ili da se vrate u Italiju, ili da budu u tom karantinu 14 dana o svom trošku. Nas dvije smo čekale od 7 ujutro, kada smo sitgli u Split, pa sve do pet popodne. Uzimali su nam pasoše, ispitivali, vraćali… Na kraju su jednog mladića iz Bosne pustili jer je neko došao po njega, a nama su takođe rekli da neko mora doći po nas, i odveti nas do crnogorske granice, inače nas ne mogu pustiti. Tada je auto krenulo po nas iz Herceg Novog, a policijsko auto nas je pratilo sve do Debelog Brijega”, priča naša sagovorinica.

I Hrvati zbijali šale

Tokom dana provedenog na brodu Marko Polo, a potom i u splitskoj luci, crnogorske učenice su se upoznale sa hrvatskim državljanima, sa istog broda, koji su odbili da idu u kućni karantin kako ne bi, eventualno zarazili porodice.

“Tražili su da ih odvedu u obavezni karantin, koji se ne plaća, pa su dok su se, pošto su dugo čekali, šalili kako se karantin tek tada kreči i oprema. Svi su, inače, bili ljubazni, osoblje, policija, i sa svima se toga dana lijepo sprijateljile. Kad sve ovo prođe, idemo do Splita da ih posjetimo”, kaže ova djevojka i zaključuje da bi se o njihovom dramtičnom putovanju mogao snimiti film.