Fale IT stručnjaci, nema ih ni na tržištu rada - Volim Podgoricu

Fale IT stručnjaci, nema ih ni na tržištu rada

Jedan od ključnih izazova u sprovođenju Strategije digitalizacije obrazovnog sistema 2022–2027. jeste nedostatak adekvatno obučenog stručnog kadra u oblasti informacionih tehnologija, a zbog deficitarnosti ovih zanimanja, otežano je pronalaženje kvalifikovanih profesionalaca na tržištu rada.

Institucionalne promjene i transformacija ministarstava i problem nedostatka kadrovskih kapaciteta u Odjeljenju za informaciono-komunikacione tehnologije Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI), doveli su do usporavanja realizacije planiranih aktivnosti, piše u izvještaju o sprovođenju Strategije digitalizacije obrazovnog sistema 2022–2027, za prošlu godinu, koji je MPNI dostavilo Vladi.

Prema tom dokumentu, u prošloj godini nije realizovano 25,88 planiranih aktivnosti, a realizovano je 60 odsto. Najveći procenat nerealizovanih aktivnosti, kada se radi o ustanovama u obrazovanju, odnosi se na Ispitni centar i Zavod za školstvo.

Iz MPNI ističu da je u toku izrada programa obuke za ICT koordinatore, čije kašnjenje je direktno vezano za nedostatak kadrovskog kapaciteta u Odjeljenju za informaciono-komunikacije tehnologije. Strategijom su planirane i obuke zaposlenih u školama.

„Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u MPNI, u Odjeljenju za informaciono-komunikacione tehnologije planirano je 11 radnih mjesta. Trenutno je popunjeno sedam radnih mjesta, od kojih su pet zaposlenih iz IT struke i dva zaposlena koja nisu iz pomenute struke. Preostala radna mjesta su upražnjena. Napominjeno da je Odjeljenje za informaciono-komunikacione tehnologije MPNI broji 11 radnih mjesta, od kojih je devet bilo u sistematizaciji prosvjete i dva u sistematizaciji nauke“, objasnili su iz MPNI.

UNDP i UNICEF su tokom 2019. godine (prije spajanja ministarstava) angažovali tri konsultanta koja su uradili detaljnu analizu Informacionog sistema obrazovanja i u dokumentu „Funkcionalna analiza informacionog sistema obrazovanja Crne Gore“ dali pregled kompletnog stanja sistema, ukazali na sve probleme koji trenutno postoje i dali predlog za unapređenje.

„Između ostalog, tu je i pregled kadrovske strukture u Odjeljenju za informaciono-komunikacione tehnologije. Ova analiza je završena u martu 2020. godine i pokazala da Odjeljenje treba da broji 11 zaposlenih. Posebno treba naglasiti da je analiza sprovedena prije pandemije COVID-19 i da se odnosila samo na prosvjetu. Tokom pandemije znatno se povećao obim posla u Odjeljenju i svi novi sistemi koji su uvedeni, kao i nove aplikacije i elektronske usluge, i dalje se koriste u obrazovnom sistemu. Državna revizorska institucija je 2021. takođe vršila analizu funkcionisanja Informacionog sistema obrazovanja, kroz koji je sagledala kadrovsku strukturu i dala preporuku koju smo u obavezi da sprovedemo. Između osam preporuka jedna se odnosila na povećanje broja zaposlenih u Odjeljenju za ICT“; navodi se u izvještaju.

Napomenuli su da su realizovane obuke za petoro zaposlenih iz IT struke, i to za četiri žene i jednog muškarca.

Od elektronske pedagoške evidencije do utvrđivanja identiteta djece koja se ne školuju

Iz MPNI ističu da se digitalizacija obrazovnog sistema u širem smislu, osim modernizacije nastavnog procesa, odnosi i na unapređenje svih procesa u obrazovanju, i to vođenje elektronske pedagoške evidencije, digitalizaciju procesa (prijava za polaganje eksternih/maturskih/stručnih ispita i takmičenja, prijava nastavnika za stručno usavršavanje, utvrđivanje identiteta djece koja se ne školuju itd.), uspostavljanje međuresorske saradnje korišćenjem sistema razmjene podataka (interoperabilnost) i kreiranje elektronskih usluga za građane (roditelje, staratelje i učenike) i ustanove.

Dan

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Slične Objave

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com