U svim crnogorskim školama zabranjena upotreba mobilnih telefona u toku nastave

Na inicijativu Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI), školski odbori osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori donijeli su odluku o zabrani upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, osim u slučajevima kada je upotreba istih od strane predmetnog nastavika kroz dnevnu pripremu predviđena kao nastavno sredstvo za realizaciju određenih nastavnih jedinica.
To je saopšteno iz Ministarstva prosvjete.
„Takođe, odlukom su predviđene i posebne okolnosti (hitne situacije, zdravstveni razlozi itd) u kojima učenici, po odobrenju predmetnog nastavnika ili Uprave škole mogu koristiti mobilni telefon“, navodi se u saopštenju.
Dodaju da će narednih dana, u saradnji sa školama, stvoriti neophodne preduslove kako bi se usvojena odluka u potpunosti sprovela.
„Uporedna praksa u određenom broju zemalja jepokazala da ukidanje mobilnih telefona u školama generiše pozitivne efekte na rezultate koje učenici postižu u obrazovnom procesu, pa je sasvim očekivano i zabilježeno povećanje broja zemalja koje generalno ili unutar pojedinačnih obrazovnih institucija, uvode različite forme djelimične ili potpune zabrane upotrebe mobilnih telefona u školama“, dodaju iz MPNI.
Napominju da na nivou Crne Gore postoje škole koje su već i ranije usvojile pravilnike koji se odnose na zabranu upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, te kažu da su pozitivne efekte ove odluke potvrdili kako nastavnici i roditelji, tako i sami učenici.
„Podsjetićemo da je Ministarstvo u prethodnom periodu nabavilo računarsku opremu za sve obrazovno-vaspitne ustanove u Crnoj Gori u vrijednosti od oko 7 miliona eura, tako da će se proces digitalizacije nesmetano realizovati, a u narednom periodu planirana je i nabavka nove IT opreme“, dodali su iz MPNI.
Navode da su kroz brojne načine saradnje koju Ministarstvo ostvaruje sa učenicima, nastavnicima i roditeljima, jasno definisani zajednički prioriteti svih učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu i oni se, kako su kazali, ogledaju u potrebi stvaranja uslova zakvalitetnije obrazovanje i prisutniju vaspitnu komponentu škole kao institucije.
„U tom cilju Ministarstvo i u narednom periodu nastavlja intenzivan rad naimplementiranju novih mjerakoje će doprinijeti kvalitetnijem radu u školama, što je zajednički interes svih učesnika u procesu“, zaključuju iz Ministarstva.