Zavod za školstvo poručio: Nastavnici da skrate gradivo
Osnovne i srednje škole u Crnoj Gori dobile su ove sedmice redukovane planove i programe, po kojima će nastavnici organizovati nastavu u drugom polugodištu, s obzirom na to da časovi traju 30 minuta zbog epidemije virusa korona, piše Dan.
“Veoma je važno planirati i ishode, prilikom kojih učenici mogu usvojiti sadržaje u kojima treba da se nešto analizira, izdvoje elementi i utvrde odnosi među njima poređenje, razlikovanje, povezivanje, klasifikovanje, kao i da se odrede uzroci i posledice”, navodi se u dopisu Zavoda.
Uz dostavljene planove i programe po predmetima, koji su smanjeni po obimu, upravama škola je sugerisano da tokom prve sedmice planiraju ponavljanje sadržaja iz prvog polugodišta ili da je iskoriste za nadoknađivanje propuštenog gradiva.
“Posebnu pažnju treba obratiti na predmetne programe koji su važni za polumaturski i maturski ispit i maturski standard (matematika, CSBH jezik i književnost/Albanski jezik i književnost i predmeti koje učenici izaberu za polumaturski i maturski ispit”, navode iz Zavoda.
Preporučili su i da svaki nastavnik u svim predmetnim programima samostalno planira i procjenjuje šta može realno da realizuje u situaciji kada su časovi skraćeni do 30 minuta.
V.d. predsjednica Sindikata prosvjete Slavka Bošković kazala je za Dan da su im iz Ministarstva prosvjete odgovorili da će istražiti koje su mogućnosti da im se nadomjesti rad preko norme.
Predsjednik Gradskog odbora Sindikata prosvjete Podgorica Slobodan Savović kazao je za Dan da je sa kolegama iz tog odbora upoznao predstavnike Ministarstva sa situacijom da neki direktori ne poštuju preporuke o izboru modela.
“Neophodno je da naše kolege u nastavničkim vijećima izraze svoje stavove o izboru model a i direktori moraju dostaviti zapisnike ministarstvu”, kaže Savović.
Onlajn nastava je organizovana u ovoj sedmici, nakon čega je najavljen povratak učenika u klupe.
Sami procjenjuju šta je najvažnije
Uputstvo Zavoda za školstvo i Centra za stručno obrazovanje za realizaciju obrazovnih programa tokom drugog polugodišta ove školske godine dobile su i srednje stručne i mješovite škole u Crnoj Gori.
Kada je riječ o nastavi opšteobrazovnih programa sugerisano je takođe da svaki nastavnik samostalno planira šta može realizovati. Slobodni dio programa za ovaj period se, kao i kada je riječ o osnovnim školama, ne realizuje, a profesori u srednjim školama procjenjivaće koji su sadržaji najvažniji.
“Prilikom planiranja i realizacije nastave opšteobrazovnih predmeta, nastavnici treba da vode računa o korelaciji sa stručnim predmetima i da svoje planove povežu sa strukom onoliko koliko je to moguće”, navode iz Zavoda.