AFERA KOJA OTKRIVA EVROPSKI SKANDAL GODINE: Ovako je Kurc POTKUPOLJIVAO MEDIJE novcem iz državne kase

Sebastijan Kurz, sada već bivši kancelar Austrije, godinama je pritiskao i podmićivao medije koriseći se novcem iz državne kase. Američki The New York Times objavio je sadržaj SMS poruka koje pokazuju kako je funkcionisala korupciona šema.

Na 104 stranice, u koje je The New York Times imao uvid, tužioci su dokumentovali tajni plan manipulacije javnim mnjenjem kojim su se Kurz i njegovi saradnici služili da bi osvojili vlast, a zatim učvrstili svoje mjesto. Kurz koji je 9. oktobra podnio ostavku na mjesto kancelara, porekao je da je učinio bilo šta nezakonito, ali je i dalje pod istragom zbog podmićivanja i pronevjere.

“Kurz je koristio mnoge metode kao i drugi nacionalisti i populisti. Korupcija i dosluh sa prijateljskim medijima i pokušaj da se ušutkanju kritički novinari su dio alata“, rekla je Natascha Strobl, autorka knjige “Radikalizovani konzervativizam”.

“Centralna figura”

Kurz je, prema navodima tužioca, potkupio treći po veličini austrijski tabloid “Österreich” sa više od milion eura mita – prikrivenog kroz plaćanje oglasa. Pored Kurza, kog tužioci nazivaju “centralnom figurom”, dio razgrađene šeme bilo je i nekoliko članova njegovog užeg kruga, dva anketara i dva vlasnika pomenutog tabloida. Među dokazima do kojih su došli su i SMS poruke iz mobilnog telefona Thomasa Schmida, piše The New York Times.

“Pretorijanci” Sebastijana Kurza

Schmid je imao niz visokih funkcija u Ministarstvu finansija, ali bio je i prijatelj bivšeg kancelara. Takođe, bio je jedan od njegovih lojalnih pristalica koji su sebe nazivali “pretorijancima”, po elitnoj gardi rimskih careva.

“Ti si moj heroj”, napisao je Schmid bivšem kancelaru u jednoj od mnogobrojnih SMS poruka. U drugoj navodi: “Ja sam jedan od vaših pretorijanaca koji ne stvara probleme, već ih rješava”.

Problem koji je Kurz imao 2016. godine bio je što nije bio vođa konzervativne Narodne partije (OVP). Tada je bio samo ministar vanjskih poslova u nepopularnoj koalicionoj vladi koju su predvodili socijaldemokrate lijevog centra. Da bi postao kancelar, morao je prvo da preuzme svoju stranku. Tako je spletkarenje i počelo.

Plan koji su Kurz i njegovi saradnici osmislili nazvan je “operacija Ballhausplatz (adresa u Beču na kojoj se nalazi kancelarija austrijskog kancelara). Jedan dokument, u kojem se opisuje plan od “priprema do preuzimanja”, navodi se da će potkopati dotadašnjeg predsjednika OVP-a anketama koje ukazuju da bi “sve bilo bolje” ukoliko bi Sebastijan Kurz bio na čelu stranke.

Schmid je imao pristup novcu u Ministarstvu finansija. Pobrinuo se da budžet ministarstva vanjskih poslova bude značajno uvećan. Za potrebe operacije, regrutovana je i konzervativna ministarku porodice čiji su saradnici bili bliski sa vlasnicima tabloida “Österreich” zaduženog za sprovođenje anketa. Oni su diktirali pitanja za ankete, birali povoljne rezultate i “Österreichu” plaćali oglase izdržavne kase u zamjenu za željene tekstove.

U junu 2016. godine, kada Wolfgang i Helmuth Fellner, braća čija porodica posjeduje Österreich, nisu uspjeli da dostave članak o povoljnoj anketi za Kurza, Schmidje rekao: “Zaista smo ljuti, mega ljuti”.

“Potpuno razumijem, sada radim duple strane o anketi u srijedu. Dobro?”, napisao je u poruci Wolfgang Fellner.

U decembru iste godine, Schmid je u poruci Kurzu napisao da je objavljena anketa prema kojoj su konzervativci na rekodno niskih 18 posto, to je dodatno podrilo suparnika Kurza.

“Hvala Vam! Dobra anketa”, odgovorio je Kurz.

“Zašto me ne voliš?”

Vremenom je sistem usavršen. U januaru 2017. godine, objavljen je intervju sa anketarom Sabine Beinschab, a jedan od njenih citata je korišten kao naslov: Konzervatici bi “imali koristi od dolaska Kurza na čelo stranke”. Početkom maja, Kurz je postao predsjednik OVP-a.

U isto vrijeme Kurz je sazivao sastanke kako bi izvršio pritisak na novinare. U junu 2017. godine, večerao je sa Brandstaterom, tada glavnim urednikom “Kuriera”, jednog od popularnijih listova.

“Zašto me nevoliš”, Kurz ga je više puta pitao, priseća se Brandstater ujednom intervjuu.

“Morate odlučiti da li ste mi prijatelj ili neprijatelj”, rekao je on.

Tokom Kurzove vladavine novinari koji su kritčki pisali dobijali su telefonske pozive od Kurza ili nekog iz njegovog tima, piše The New York Times.

“Stalno sam dobijao pozive. Zatim je pozvao vlasnike, a vlasnici su pozvali mene”, rekao je on.

Godinu dana nakon što je Kurz preuzeo dužnost, vlasnici novina prinudili su Brandstatera da napusti posao. U međuvremenu, kažu tužioci, Schmid je nastavio da plaća ankete i oglase državnim parama u zamjenu za povoljno izvještavanje. Od sredine 2016. godine, do prvog kvartala 2018. godine, rekli su tužioci, vrijednost tih oglasa dostigla je najmanje 1,1 milion eura.

U maju 2019. godine izbila je “afera Ibiza“. Koalicioni partner Hans Christian Strache iz FPO snimljen je kako u vili na popularnom španskom ostrvu nudi navodnoj nećaki ruskog oligarha poslove i beneficije u Austriji u zamjenu za novac za finansiranje njegove stranke. Vlada je pala, ali Kurz je uspio da se izvuče. Na vanrednim izborima njegova stranka je odnijela pobjedu, a potom formirala vladu sa Zelenima. Kurz je ostao kancelar, ali ostale su i njegove stare navike.

Prošlog juna je austijski časopis „News“ napisao kritički članak o konzervativcima Sebastijana Kurza, pa je ministarstvo finansija otkazalo sve svoje oglase ne samo u „Newsu“ već i u 15 drugih novina i časopisa izdavačke kuće “VGN publishing group“. Riječ je o ukupno 200.000 eura koliko su oglasi koštali.

loading...

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Slične Objave

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com