Nema spajanja Komunalne policije i Komunalne inspekcije

Zajednica opština Crne Gore odbacila je mogućnost da se Komunalna inspekcija pripoji Komunalnoj policiji koju već neko vrijeme zagovaraju čelnici Komunalne policije. Iz više izvora nam je potvrđeno da je Goran Janković, načelnik Komunalne policije, u nekoliko navrata tražio spajanje službi. Komunalna inspekcija počela je sa radom 1. januara, a nastala je transformacijom Komunalne policije iz koje je prešlo 40 inspektora.
Da je odbačena mogućnost da se ponovo spoje ove dvije službe za je potvrdio Refik Bojadžić, generalni sekretara Zajednice opština Crne Gore.
-Određena grupa službenika zagovarala je da se Komunalna inspekcija Glavnog grada vrati pod okrilje Komunalne policije kako se ne bi svađali šta je čija nadležnost. Ta mogućnost je odbačena, jer je kod Glavnog grada prihvatljivo i logično da postoje dva posebna organa, jer Podgorica ima veliki broj komunalnih policajaca i inspektora. To bi bilo moguće kod drugih gradova gdje postoje po tri, četiri komunalna policajca i jedan ili dva komunalna inspektora. Za te gradove najracionalnije bi bilo da budu pod jednom kapom i da na čelu tog jednog zajedničkog organa bude načelnik ili sekretar sekretarijata. To je za Podgoricu neizvodljivo i ta je mogućnost odbačena – rekao je Bojadžić.
On je objasnio šta su nadležnosti Komunalne policije, a šta Komunalne inspekcije.
-Komunalna inspekcija je organ nadležan za vršenje inspekcijskog nadzora tamo gdje se vodi isnpekcijski postupak, dok je Komunalna policija organ koji vrši komunalni nadzor i obezbjeđenje komunalnog reda. Komunalna policija je tu više radi preventive da bi sprečavali narušavanje komunalnog reda – istakao je Bojadžić.
Savjetnik za prostorno planiranje i komunalne djelatnosti u Zajednici opština Crne Gore Sanja Živković objasnila je da su ove dvije službe nadležne za iste stvari, ali da su im mjere i ovlašćenja različiti.
-U slučaju da komunalni policajac na licu mjesta zatekne građanina da lomi klupu on je dužan da mu naredi da je vrati u prvobitno stanje i da mu izda prekršajni nalog zato što je oštetio opštinsku imovinu. Ako građanin postupi po njegovom naređenju i vrati klupu u prvobitno stanje slučaj je riješen, jer je izdavanje prekršajnog naloga krajnja mjera koju preduzima komunalni policajac. U slučaju da građanin nije postupio po naređenju komunalnog policajca, on je dužan da sačini zapisnik koji prosleđuje Komunalnoj inspekciji na dalje postupanje. Komunalna inspekcija ima ovlašćenja da vodi inspekcijski nadzor i upravni postupak koji podrazumijeva da sasluša prekršioca, da mu izda rješenje kojim mu naređuje da vrati klupu u prvobitno stanje. U slučaju da ni tada građanin neće da postupi po rješenju pokreće se administrativno izvršenje rješenja što znači da će preduzeće popraviti klupu ali o trošku prekršioca – objasnila je Živković.
Ona objašnjava da komunalni inspektor i komunalni policajac moraju sarađivati. Sanja Živković navodi u čemu se još razlikuju ovlašćenja ove dvije službe.
-Po zakonu o inspekcijskom nadzoru komunalni inspektor je dužan da ukoliko uoči neku nepravilnost na licu mjesta upozori prekršioca i da mu odredi rok u kojem treba da ih otkloni. U slučaju da te nepravilnosti ne otkloni u predviđenom roku u toku kontrolnog inspekcijskog pregleda može da ga kazni. Za razliku od komunalne policije koja prekršioca može da kazni na licu mjesta – kaže Živković.
(Dan)
It’s my belief mesothelioma can be the most lethal cancer. It contains unusual characteristics. The more I look at it the greater I am certain it does not respond like a true solid tissues cancer. In the event mesothelioma is often a rogue virus-like infection, therefore there is the chance for developing a vaccine along with offering vaccination for asbestos open people who are really at high risk associated with developing future asbestos associated malignancies. Thanks for sharing your ideas about this important health issue.